20 Mart 2012 Salı

20 Mart Salı ADANA - Orçun Portakaldalı

20 Mart 2012 Salı Adana at yarışı programı için Orçun Portakaldalı altılı ganyan tahmin ve yorumları

 

Salı ADANA tahminlerim yayınlanmıştır.

 

Öncelikle dünkü Urfa programında başarılı tahminiyle altılıyı doğru tahmin eden sevgili Resul'ü ve tahminlerinden faydalanarak kazanç elde eden üyelerimizi kutluyorum.

 

Bugünkü Adana tahminlerim hem çok sürprizli ve yüksek ikramiye hedefliyor, hem de bir o kadar iddialı ve içime sinen bir tahmin oldu. Eğer risk aldığımız ayaklarda terslik yaşamazsak cazip bir ikramiye kazanabileceğimiz düşüncesindeyim. Banko tercihimi genel olarak fazla at yazılan bir ayakta çok güvendiğim bir safkandan yana kullandım. Umarım şans hepimizin yanında olur ve kazançlı bir gün daha geçirebiliriz...

 

ALTILI ŞABLONUM
 

1.Ayak: 3 / 4
2.Ayak: 11 / 5,2,9,4,3
3.Ayak: 3 ( KARAESER )
4.Ayak: 2,4 / 5,6,7
5.Ayak: 8,2,10,3,4,5
6.Ayak:
15,13,14,4,5,6,2
 
 
1.AYAK

Normalde kazandığı yarışta sürpriz bir ganyanla gelip ertesi yarış favori çıkan atları pek sevmem ama o yarışta 1500 metre kum pistte 1.34.75 yapınca bu grubun üzerine çıkan 3-RÜZGARINİZİ banko önereceğim safkan olacaktır. Eğer son yarışı tesadüf değilse bugün bu grupta o dereceyi gerçekleştirecek bir at bulamadım açıkçası. Adana'da bu dereceleri yapmak çok kolay değildir, bu dereceleri yapıyorsa atta bir ışık vardır herhalde. Tesadüf olsa kötü dereceyle bitirir ve kafamda soru işareti kalırdı ama hem iyi derece yaptı, hem de iyi grupta kazandı. Son yarışının ardından iki galop yaparak bu koşuya hazırlanmış ve aynı aprantisiyle start alıyor. Mesafe yine aynı, kilosunda da pek fazlalık olmamış. Ben ilk ayaktan risk alıyor ve 3-RÜZGARIN İZİ'ni ekonomik kuponlara BANKO öneriyorum..

 

İdman pistinde çok beğendiğim bir safkan olan 4-BARKIN; uzun aradan sonra Adana'da bir yarış gördü ve bu kez çok farklı koşmasını beklediğim bu safkan geniş kuponlar için rakip önereceğim isimdir.

 

 

2.AYAK

Startla birlikte liderliği Time To Dance alacaktır, arkasına Surların Güzeli, Rain Of The Sun, Kayadelen ve Cross Relative geleceklerdir.


Son yarışında bu grubu A.Özçelik'le geçerken pek zorlanmayan 11-TIME TO DANCE; yine yaklaşık olarak aynı grubu bulmuş ve bu sefer üzerinde H.Karataş gibi usta jokeyiyle yarışın temposunu daha iyi ölçüp biçmesiyle koşuyu yine kazanabilir, küçük kuponlara BANKO olarak öneriyorum.


Ancak kötü koşar ve beklenen yarışını yapmazsa yada temposunun üzerine çıkarılırsa kazanamama ihtimali de bulunmaktadır. Yarın H.Karataş'ın da bu atı tercihlemesiyle safkanın üzerine büyük olasılıkla yığılma olacak ve kuponların çoğunda tek yazılacaktır.


Bu kuponu paraya götürmek için burada bomba aramak lazım. Kısa mesafeli çim yarışlarında daha etkili olduğunu düşündüğüm 5-HAMZA BIN DAVUT, kısa sprintini yerinde atabilirse 2-CROSS RELATIVE, son yarışında takip listeme takılan kısa mesafeli çim yarışlarının başarılı kısrağı 9-LİLA HATUN, apranti Uğur Temur'la geçtiğimiz sene mükemmel yarışlar koşan, bugün dinçlik yarışı yapabilirse sonlarda güçlü sprintiyle 4-SİPSE, bide bu kadar at yazmışken 3-KAYADELEN sürpriz arayanlara önereceğim isimlerdir.

 

 

3.AYAK

Kısa mesafeli çim yarışına çıkacağı günü iple çektiğim ve sonunda havaların güneşli olmasıyla normal pisti bulan 3-KARAESER benim bu koşuda BANKO önereceğim safkandır.


Kaba kumu inanılmaz eksik olan bu safkanın bir önceki çamur pistte 3.'lüğü gayet güzeldi. Son yarışında pist değişikliği olunca kumunda kabalaşmasıyla çok üzülmeden yarışı bitirdi ve bu koşunun bir nevi galobu yapıldı.


Jokey A.Sözen kısa mesefali yarışların başarılı jokeyi, benim kısa mesafelerde en çok beğendiğim jokeydir ve kısa mesafelerde yarışı çok daha iyi okuyor.


3-KARAESER'e döndüğümüzde ise Ankara'da start aldığı çim yarışlarında Yürekkaya, Dedesabri, Altuğhan ve Karaüzüm gibi açık yarış koşmuş olan safkanları geçtiğini görmekteyiz.


Startla birlikte liderliği almasını beklediğim Karaeser'in önde kuracağı tempoyla mesafenin kısalığından da faydalanarak arkadan gelecek olan sprinter atlara karşılık vermesini bekliyorum ve GÜNÜN BANKOSU olarak öneriyorum. Eğer bu grubu geçemezse kendimi gerçekten kötü hissedeceğim çünkü bu koşuyu o kadar inceledim ki onun kalitesinde bir safkan göremedim.
 

Kağıt üzerinde bu grubu rahat geçmesini bekliyorum. Kötü koşarsa son yarışını çok beğendiğim VOKAL'i rakip görebildim bir tek, bunların dışında başka at bulamadım. Hatta yarın bu iki safkana ikili deneyeceğim. KARAESER arkası VOKAL umarım beni yanıltmazlar.

 

 

4.AYAK

Startla birlikte Full Time Tragedy liderliği alacaktır. Bu safkanı My Number One, Sanzatu, Kafkaslı takip edeceklerdir.


Bu
Tendürek koşuları beni her zaman kıllandırmıştır. Her sene öne çıkan iki üç tane safkan olur ama öne çıkan bu safkanlar genelde başarılı olamazlar. Bugün gruba baktım pek sürpriz yapacak bir safkan göremedim açıkçası, görüntü olarak sürpriz olamayacak gibi görünse de ben sürprizi bu koşuda arayacağım.


İlk şansı uzun mesafede kendisinden çok şey beklediğim çimde de başarılı koşabilecek orijiniyle
2-CALL ME WINNER'a veriyorum. Son yarışında startta kalınca şansını baştan yitirmişti ve o gün uzun ara sonrası ikinci koşusunu koşmuştu. Dolayısıyla kas ekşimesi yapmış olabilir, bu atı ısrarla öneriyorum, umarım beni yanıltmaz ve yarın başarılı koşar.

 

En ciddi rakibi şüphesiz uzun mesafelerde bu grubu her zaman geçen 4-KAFKASLI olacaktır. Uzun mesafeli kum yarışlarında bu grubun tamamını geçti. Bugün çimde de başarılı performansıyla en ciddi rakiptir.


Bu iki atın dışına çıkarsa ben yine sürpriz isimler önereceğim.
Geniş kuponlara ve cazip at arayanlara ilk kez çimde koşacak olmasıyla anne hattından (Yamis) çime gidecek orijiniyle 5-KAMİLHAN gelirse devam eden kupon bırakmayabilir. 6-MY NUMBER ONE ve 7-RAIN SHOWER'i de ekleyip bu yarışta sürpriz aramaya çalışacağım.


SANZATU ve FULL TIME TRAGEDY'i mesafeden ve bu koşuda sürpriz beklediğim için kuponuma yazmayacağım. Ben bu yarışı risk alarak geçeceğim ama tabi ki siz favorileri tutuyorsanız kuponunuza ekleyiniz.

 

 

5.AYAK

8-ŞİJER: Kendisi çok başarılı bir safkan olmasına rağmen Maynatay'ın yavruları rezalet oldu ve hiç iyi yavrular veremedi. İstanbul'dan çok formda gelecek olan bu safkanı kaba kumda ve boş kilosuyla ilk şanslı isim olarak önermekteyim.


5-STELLA GOLD: Bir yarış önce daha sert rakiplerini geride bıraktı. Bu uygun grupta inanılmaz şanslıdır. Kuponların olmazsa olmazı konumundadır.


10-ROYAL POWER: Ha bugün, ha yarın gelecek eli kulağında bir kısrak. F.R Bebek'le de inanılmaz uyumlu gidiyor, bugün kazanabilir.


3-PROTERIA: Adana başladığından beri takibimde olan safkan bir türlü yarış kazanamadı, uygun gurupta sürprizi gerçekleştirebilir.


4-PEARL HARBOR: Puanlamalarda yarışın favorisi olan safkan iyi ellerde hazırlanıyor, yazacağız.


5-REYAREYA: Yarış gören bu safkan yakın ara koşmaktan etkilenmezse bu grupla her zaman baş edecek güçtetir.

 

 

6.AYAK

15-ESENALP: Müslüm Çelik'i 50 kilo ile bir ata binerken gördüm mü dayanamıyorum, mutlaka kuponuma yazıyorum. Bu koşuda mesafe ve pisti lehine gördüğüm Esenalp'in bu koşunun tartışmasız favorisi olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen süratli gidecek olan koşuda kilo avantajından da faydalanarak sonlarda yapacağı etkili sprintiyle kazanmaya yakındır.


13-ŞANKATAN: Uzun mesafelerde çok başarılı koşan bu safkanın çimde de yarışları var. Bu kiloların Adana'daki başarılı aprantisi O.Bulut'la şansı yüksektir.


14-ÇİFTELİ: Eksik olduğu kaba kumda bile başarılı yarışlar koşan safkan formunun zirvesine ulaşmış görünüyor. Bugün 48,5 gibi bomboş bir sıklet ve yine Adana'da iyi at binen S.Erkuş ile sonlarda tüm gruba hakim olarak kazanabileceğinden kuponuma mutlaka yazacağım üç attan biridir.


Bu üç atı yorumladıktan sonra sırasıyla
4-YAŞARAMCA, 5-AYBERK, bir yarış gören ve performansı bu grup için yeterli olan 6-DEVİRHANBEY ve son olarak da 2-SERENAYCAN'ı öneriyorum.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder