21 Mart 2012 Çarşamba

143 - 21 Mart Çarşamba ADANA SİTE TAHMİNLERİ - Resul Girgin - TUTTU

21 Mart 2012 Çarşamba Adana at yarışı programı için Resul Girgin altılı ganyan tahmin ve yorumları

 

Çarşamba ADANA SİTE TAHMİNLERİ yayınlanmıştır.

 

Dünkü Adana altılısı favorilerin galibiyetiyle sonuçlanınca simitçi altılısına dönüştü ama bugünkü programın öyle olmayacağı ciddi sürprizlerin yaşanabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla da programda banko olarak tercih edilen günün iki büyük favorisinin de kazanamama ihtimallerini hayli yüksek görüyorum. Bu görüşümün nedenlerini yorumlarımda aktarmaya çalıştım ve genel olarak banko tercih edilmeyen ama bugünkü yarış şartlarında kazanmasını beklediğim ve bugün çok inandığım bir safkanı şablonumda tek bırakarak cazip bir kurgu oluşturdum. Ayrıca programdaki maiden koşular da bana göre çok sürpriz sonuçlara gebe görünüyor. Tahmin ve yorumlarım şu şekildedir:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALTILI TAHMİNİM ( Sitemizin 143. altılısı hayırlı olsun )
 

1.Ayak: 1,5,6,7 / 3,11,2
2.Ayak: 10,8,6,4 / 9,5,14,12
3.Ayak: 8 ( STORM EAGLE )
4.Ayak: 6,1,2
5.Ayak: 11,4,2,1,9,3 / 5,6
6.Ayak:
14,1
 
İKRAMİYE: 6.665,39 TL.
 
 
1.AYAK

Giriş yazımda da belirttiğim gibi programdaki iki maiden koşu da sürprize çok müsait görünüyor. Dolayısıyla ben iki koşuda da fazla sayıda taya yer vermeyi tercih ettim. İlk ayakta da küçük ve geniş kuponlar için önerdiğim sıralamam şablondadır.
 
 
2.AYAK

Son yarışını çok kolay ve gruba ezici bir üstünlük sağlayarak kazanınca normal olarak bugün bu koşunun çok ağır favorisi olan 10-CİVAN AĞA benim de favorim olacak ama koşuda formunu yükselten safkanlar var ve banko olarak tercih etmeyeceğim. Zira son koşusunda pistin yumuşak olması da bu safkana avantaj sağlamıştı. Bu kez yarış kuru çimde koşulacak. Ayrıca o yarışta süratli isim Fasıla ilginç şekilde kaçmamış, daha ilginç şekilde sprinter safkan Canateş yarışı forse etmiş, çok farklı bir gidişat oluşmuştu. Bugün yarış mesafesi aynı ama çim pist kuru ve bu kez yarışın gidişatının farklı gelişeceğini düşünüyorum. CİVAN AĞA'yı yine çok şanslı görüyorum ama yarışı ön grupta takip eden bir safkan olduğu ve yarışın da süratli gideceğini tahmin ettiğim için bu kez netice farklı olabilir.
 
Rakip olarak önereceğim ilk isim ise genel puanlamada net sonuncu at olduğunu gördüğüm çok sürpriz bir safkan olan 8-ŞENBAHAR'dır. Safkanın son yarışını kesinlikle dikkate almıyorum. O gün 3 ay aradan sonra yarış gördü ve galop niyetine koştu. Kuru çimde çok farklı koşan bir safkan olduğu için bu kez uyumlu aprantisi Gökhan Yılmaz idaresinde son metrelerde rakiplerini avlayarak büyük bir sürprize imza atabilir.
 
Grubun kaliteli bir başka ismi olan 6-NEYZEN yarışlarına 3,5 ay ara verdi ama bu safkanın dinçlik yarışlarını çok sevdiğini biliyoruz. Zira geçen sezon Ankara'da çok daha uzun bir aradan sonra koştuğu ilk yarışını kazanmayı başarmıştı. Hazırlıkları da gayet iyi ve yeterli göründüğünden jokey olmasına sadece 3 yarış kalan başarılı aprantisi Uğur Temur idaresinde sürprizi gerçekleştirebileceğini tahmin ettiğim bir diğer isimdir.
 
Son yarışında ilginç şekilde numara götüren 4-CANATEŞ'e bence o gün yarış gösterildi ve nefes açtı. O taktikle koşmasının bir nedeni de aprantisinin stilinden kaynaklanıyordu. İdman pistinde gördüğü yarıştan sonra çok iyi duruma ulaştığı gözlenen safkanın bugün Halil Polat idaresinde bu yarışa hedef yapıldığını ve çok farklı koşacağını düşünüyorum.
 
Bu 4 safkan küçük kuponlara yeterlidir. Geniş kuponlarda ise; 9-REİSHAN, 5-KAYA FIRTINASI, 14-BEŞİRLİ ve 12-ORUÇ REİS'e de yer verilmesini öneriyorum.
 
 
3.AYAK

Tam bir kazanma özürlü olan 8-STORM EAGLE; son yarışında yine yapacağını yaptı ve ikincilik serisine bir yenisini daha ekledi. Ancak o yarışta çok süratli bir safkan bulunmuyordu ve temponun yavaş gideceğini tahmin ettiğim için ben bu safkanı banko önermemiştim. Bu safkan yavaş giden tempolarda eğer ön tarafta inatçı ve mücadeleci bir rakibi bulunursa yanına çok kolay şekilde kazanacakmış gibi görünerek geliyor ama inatçı rakibiyle kafa kafaya geldiğinde mücadeleyi kaybediyor. İkincilik yaptığı yarışların ikisinde HAMMURABİ gibi çok güçlü ve inatçı bir rakibini geçememesi çok normaldi. Daha sonra ise yine önde boş kalan AYARCIBAŞI'nı geçemedi ki bence yine normal bir sonuçtu. Son yarışında rakipleri çok uygundu ama yine çok süratli bir safkan bulunmuyordu ve hem yarışın gidişatı, hem de mesafe inatçı tempo atı olan TIME OF TROBLE'ın lehine olduğu için bence sonuç yine normaldi.
 
Bu kez yine hemen hemen aynı rakipleriyle mücadele edeceğini görüyoruz. Yani rakipleri çok uygun isimler ama yarış yavaş giderse sonuç yine hüsran olacak. Ayrıca bu kez genel puanlamada TIME OF TROBLE'ın favori kendisinin ise ikini safkan olduğu görülüyor. Fakat bu kez çok farklı şartlar mevcut. Öncelikle yarışta çok süratli bir safkan olan OCEAN RAIN bulunuyor. Bu safkanı çok yakın takibe alacak METİNİNOĞLU, MAGADAN, WET JACK ve TIME OF TROUBLE gibi isimler de bulunuyor. Yarış mesafesi de bu kez 1900 metre gibi fazla uzun bir mesafe olmadığı için daha baştan itibaren yarışın hızlı başlayacağını tahmin ediyorum.
 
Evet STORM EAGLE çok sayıda ikincilik yaparak kazanma özürlü bir safkan olduğunu kanıtladı ama hiç bu kadar uygun şartlarla da karşılaşmamıştı. Hem grup çok uygun, hem de bu kez yarışın süratli gideceğini tahmin ediyorum. Bu safkanın süratli giden yarışlarda kısa sprintle uygun rakiplerini kolaylıkla ayırarak kazanacağı görüşündeyim. Bu tabloda son 200'e kadar sabırlı bir bekleme yaparak sprintini kısaltması ve inatçı rakipleriyle kafa kafaya gelip mücadeleye tutuşmadan açıktan kısa sprint atması halinde çok kolay ve transit şekilde grubu ayırarak kazanacağı görüşündeyim. Ayrıca Çelik kardeşlerin bu safkanı idare edişlerini de hiç beğenmediğimi belirtmem gerekir. Safkanın huyunu bildikleri halde uzun sprint attırmaya çalışarak bir nevi sonuca zemin hazırlanıyordu. Tabi bu durumda yarışın gidişatının faktörünü de inkar edemem. Jokey değişikliğinin isabet olduğunu düşünüyorum ama aslında Ömer Kaya'da çoğu zaman sabırsız davranabildiğinden biraz çekinmiyor da değilim. Bu tip safkanların dilinden en iyi Halis Karataş ve Gökhan Kocakaya anlar. Safkanın kesinlikle çok sabırlı idare edilmesi ve düzlükte dışarıya alınarak kısa sprint atması gerekiyor. Bu taktik uygulansın kesinlikle bu tip gruplarda rakip falan tanımayacağından en ufak şüphem yok. Bu kez sürdirek favori olmadığı için tempo da lehine gelişeceğinden doğru idare edilme ihtimali daha yüksek. En sonunda lehine şartlara kavuşan safkanın şanssızlığına son vererek kazanmasını bekliyor ve BANKO değerlendirmenizi öneriyorum.
 
Bu safkana banko olarak güvenemeyenlere de altılı makinasında çok sürpriz rakipler önerdim. Zira yarışın süratli gideceğini tahmin ettiğim için bu safkan kazanamazsa sprinter isimlerden sürpriz bekliyorum.
 
( İşin espirisi ama bu safkanı defalarca banko öneren ve her defasında kendisini hayal kırıklığına uğratan yazar arkadaşım sevgili Orçun'un bugün safkanı banko önermediğini görüyoruz, ideal şartlara kavuşan safkan kendisinin de belirttiği gibi ona inat kazanacak ve bir kez daha saç-baş yolduracaktır:) tabi ki hurafe olduğuna inanıyorum ama Orçun'la aynı safkanı banko önerdiğimizde ilginç şekilde kazanamıyor. Böyle garip bir istatistik oluştu ama tabi ki sadece aramızdaki espiri konusu olduğu için paylaştım, yoksa böyle saçma totemlere itibar ettiğim falan yok. )
 
 
4.AYAK

Koşunun çok ağır favorisi konumunda olan MY MADONNA son yarışını kısa aradan sonra koşmasına rağmen 1700 metre mesafede çok kolay ve farklı kazandığı için bugün genel olarak banko yazılan bir isimdir. Ben de safkanın şanslı olduğunu kabul ediyorum ama bugünkü yarışla o yarış arasında da dağlar kadar fark var. Zira o yarışta fazla ciddiye alınmayarak önde rölanti şekilde temposunu kurduğu için sonuç kaçınılmaz olmuştu. Bu kez mesafe kısa ve yarışta stili rakipleri bulunduğu için önde rahat kalamayacağı kesin görünüyor. Eğer Ahmet Çelik safkanı sabırlı idare edebilirse mutlaka yine şansı yüksek olacaktır ama son zamanlarda haklarında yazılan haberlerden sonra ben Çelik kardeşlere özellikle favorilerde güvenimi çok kaybettim. Özellikle favori olmadıkları koşuları kazanıp, favorilerle skandal sürüşlere imza atıyorlar. Ailesinin bir yarışseveri dövdüğü haberinden sonra, basında son olarak berbat şekilde idare ettiği bir safkanın antrenörü kendisine sitemde bulununca Ahmet Çelik'in antrenörü kırbaçla dövdüğü haberleri çıktı. Habere liderform sitesinden ulaşabilirsiniz.
 
Bu yarışta özellikle eküriler bu safkanı geçebilmek için her şeyi yapacaklardır. Zaten eküri koşmalarının sebebi de bu.  WILD AND SKIN startla birlikte önde düşerek yarışın süratlendirecek DREAM OF MY LOVE'de sonlarda yapacağı sprintle rakiplerini avlamak isteyecektir. Yarışta ayrıca ARTVİN GÜZELİ ve JOANYKO gibi iki çok süratli safkan daha bulunuyor. Yine DEE DEE'de yarışlarını ön grupta kabullenen bir isimdir. Dolayısıyla normal çimde sprint atmakta biraz daha kolaylaştığı için süratli gidecek yarışta sprinter safkanlar avantaj sağlayabilirler.
 
Ben ilk şansı bu yarış için yaptığı hazırlıklarında da muhteşem dereceli galoplar gerçekleştirdiğini gördüğüm ekürilerden 6-DREAM OF MY LOVE'a veriyorum.
 
Yine ROYAL VICTORY gibi çok sınıf bir safkanın anneden kardeşi olan 1-AIR BORN'da sonlarda mermi gibi sprintler atabilen bir safkan ve bu şartlarda bu safkanın da şansını yüksek görüyorum.
 
Son olarak da tabiki ön gruptaki isimlerin en iyisi ve farklısı olan 2-MY MADONNA'ya yer veriyorum.
 
Ben bu 3 safkanın yeterli geleceği görüşündeyim. Ancak imkanı olanlar sürpriz şanslarının bulunduğunu düşündüğüm 5-DEE DEE ve 3-ZEYTUNLU'ya da yer verebilirler.
 
 
5.AYAK

Bu maiden koşusunda da güvenebileceğim safkanlar bulunmuyor. Açıkcası ben iki maiden koşuyu da çözemedim ve sürpriz beklentisindeyim. Dolayısı ile yine fazla sayıda taya yer veriyorum. Sıralamam şablondadır.
 
 

6.AYAK

Yazar arkadaşım sevgili Atilla'nın da bahsettiği gibi son yarışında çok güçlü rakipleriyle mücadele etmesine rağmen 14-PEKKURT'tan çok ümitliydim. Safkan sert rakiplerini geçemedi ama o grupta dördüncülük elde ederken önceki yarışına göre iki saniye daha iyi derece gerçekleştirdi ve bence bu rakipleriyle kıyasladığımızda mükemmel bir performans sergilemiş oldu. Safkan her yarışından sonra formunu artırıyor. Bugün uzun aradan sonra koştuğu üçüncü yarışına çıkacağı için en iyi performansını gerçekleştirecektir. Bugünkü rakipleri de son iki yarışında mücadele ettiği rakiplerine göre çok daha uygun isimler. Ayrıca bu kez mesafe de safkanın lehine döndüğü için benim kazanmaya en yakın gördüğüm isimdir. Ancak binicisi Emrah Sincan'a fazla güvenemediğim için bir rakip önereceğim.

 

En ciddi rakip olarak gördüğüm isim BOZYİĞİT gibi bir açık yarış atının ana-baba bir öz kardeşi olan 1-MAGMA'dır. BOZYİĞİT'in bu sezon Adana kum pistinde nasıl bir safkana dönüştüğünü gördük, kazanmadık koşu ve geçmedik rakip bırakmadı. MAGMA henüz o seviyede değil belki ama Adana'da iki koşu gören ve gayette tatminkar koşan safkan son olarak Urfa pistinde start aldığı koşusunu o pistin en başarılı isimlerinden biri olan süratli ve inatçı rakibi HAFSA'yı mağlup ederek kazandı. O yarışında denenen dil bağı takısının da safkana çok olumlu etki yaptığını gördük. Safkan bugün Adana pistinde oldukça uygun bir grupta ve yine dil bağı takısı ile mücadele edeceğinden PEKKURT'a en ciddi rakip olarak görüyorum.

 

Ben bu koşuyu şanslarını diğer rakiplerinden çok daha yüksek gördüğüm takibimde olan iki safkanla risk alarak geçtim ama bu tip gruplarda her türlü sonucun oluştuğunu da biliyoruz. Dolayısı ile başka bir ayakta risk alacak olanlara yazar arkadaşlarımın önerdiği ve benim altılı makinasında önerdiğim safkanlara bütçeleri yettiğince yer vermelerini öneririm. Bugünkü programı ben gerçekten sürprizlere çok müsait ve cazip ikramiyeye gidebilecek bir program olarak nitelendiriyorum. Umarım yarışlar öngördüğümüz şekilde sonuçlanır ve güzel bir ikramiyenin sahibi olabiliriz. Bol şanslar diliyorum...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder