28 Mart 2012 Çarşamba

147 – 28 Mart Çarşamba ADANA – Resul Girgin – TUTTU




  – Çarşamba ADANA tahminlerim yayınlanmıştır.

  NOT: Son ayakta yarıştan çıkan 4-SİHİRBAZ şablondan eksiltilmiştir.

  – Dün ilk ayakta üçüncü sırada önerdiğim safkan kazandı ve şablonumda 2 atla risk aldığım için maalesef çok şanssız bir şekilde çok cazip bir altılı ikramiyesini kaçırdık. Eğer şablonumu üçüncü ayaktan ya da son ayaktan küçültmüş olsam kolaylıkla bulacağımız bir altılıydı. Yine de en azından beşli ganyanla tatminkar ikramiyeler kazanan üyelerimizin olması biraz da olsa teselli olmamı sağladı.

Neredeyse hemen hemen her programda başarılıyız. Kurgusal tercih hatalarına düşmediğimizde de her programdan kazanç elde edebiliriz. Tabi ki bu başarı kolay gelmiyor, yarış programlarına çalışma süresi olarak benim kadar zaman ayıran çok az kişi olabileceğini düşünüyorum. Başarının sırrı tamamen zaman ayırmak ve çalışmaktan geçiyor. Tabi ki belli bir yeteneğe de sahip olunması şart…

Bugünkü programda ön plana çıkan büyük favoriler var. En az birinin kazanamaması halinde de ikramiye cazipleşebilir. Özellikle kurgusal hata yapmamak için çok uzun zaman harcadım ve sonunda da içime sinen bir tahmin ortaya çıktı. Umarım başarılı olabiliriz.


ALTILI ŞABLONUM

1.ayak: 11,4,3,2,6 / 9,7,8,5,1
2.ayak: 4 / 5
3.ayak: 3 / 1,2
4.ayak: 3,2 / 1
5.ayak: 4,1
6.ayak: 16,1,2 / 10,8,12,15

İKRAMİYE: 897,11 TL.

1.AYAK:

Safkanlar arasında fazla güç farkının olmadığı, dolayısıyla da fazla riske girilmemesi gereken bir koşu olarak değerlendiriyorum. Binicilerinin uygulayacakları taktikler ve koşu içinde yapabilecekleri hatalar sonuca çok etki edecektir. Favorilerin kazanma şansı olduğu gibi sürpriz isimlerin şansı da yüksek görünüyor. Sonuç olarak ben ilk ayakta dün olduğu gibi risk almayacağım.

Fazla sayıda safkana yer verdiğim koşu için sıralamam şablondadır.

2.AYAK:

Grubun en kaliteli safkanı olarak değerlendirdiğim 4-AFFAN; 2 aydan fazla bir ara verdikten sonra gördüğü koşuda sonlarda sprintini atmıştı ama biraz nefes yönünden etkilenmiş, biraz da içerde aklamsından etkilenerek yarışı BESLENEY ve KENANACO gibi güçlü iki rakibi arkasında üçüncü olarak tamamlamıştı. Bu yarışa nefes açmış ve formunu artırmış olarak katılacağı için bu iki ciddi rakibi de olmadığından kazanmaya çok yakın görüyorum. Yarışta süratli safkan sayısı da fazla olduğu için tempo bakımından da çok sorun yaşamayacağı görülüyor. Bu kez kazanma şansını çok daha yüksek gördüğüm safkanı küçük kuponlara BANKO öneriyorum.

Geniş kuponlar için önereceğim rakibi ise; son koşusunda AFFAN’ın çok az farkla gerisinde yarışı dördüncü tamamlayan istikrarlı ve formda safkan 5-DEMİRONUR‘dur. Safkanın üzerinde bu kez daha önce İstanbul’da birlikte üst üste iki yarış kazandığı jokeyi Uğur Polat bulunduğu için en iyi performansını gerçekleştirecek olduğundan şansını zirveye taşımıştır.

Önemli bir aksilik olmadığı sürece bana göre bu iki safkan yeterli gelecektir. Ancak üçüncü bir safkana yer vermek isteyenler şansını yüksek gördüğüm bir diğer isim olan 2-HÜRAĞA‘ya yer verebilirler.

3.AYAK:

Bu rakiplerine daima üstünlük sağlayan 3-DANSING RIVER herkes gibi benimde favorimdir. Muhtemelen RÜZGARIN İZİ yüksek tempoda liderliği alacak, bu safkanı da MISS DIANA ve BANDIDAS yakın takip edeceklerken ACTARGO ve DANSING RIVER’da son iki sırayı paylaşacaklardır. DANSING RIVER‘in ön gruba çok fazla avans vermemesi halinde kazanması en normal sonuç olacağı için küçük kuponlara BANKO öneriyorum.
Yarışın temposundan, gidişatından ve binicilerinden duyduğum endişeden dolayı geniş kuponlara iki rakip önereceğim. Yarışı forse edecek olan RÜZGARIN İZİ’nin bu mesafeyi çıkabileceğini zannetmiyorum. Ancak son yarışını çok beğendiğim 2-BANDİDAS bu safkanı yakın takibe alır ve son viraj dönülürken iç kulvardan temposunu yükselterek düzlüğe lider çıkabilirse sonlarda rakiplerine direnerek kazanabilir.

Son olarak da 1-ACTARGO‘ya yer vereceğim. Bu safkan daha önce 24 Aralık’ta 1900 metre mesafede DANSING RIVER ile karşılaşmış, bu safkanın 1,5 boy gerisinde ikinci olmuştu ama o günkü jokeyi Mücahit Bayır’dı. Safkan o günden bugüne çok ilerleme kaydetti ve bugün Ahmet Çelik idaresinde start alacağı için jokey avantajı kendisine geçtiğinden bugün 1,5 boyluk farkı kapatarak kazanabileceğinden geniş kuponlarda kesinlikle ihmal edilmemelidir.

4.AYAK:

3 safkana yer verilerek kapalı olacağını düşündüğüm koşuda benim de favorim 3-SEYRENHAN ama kaliteli safkan 2-SARAYCAN son yarışında Akın Sözen ile çok iyi uyum sağladığı için çok ciddi rakiptir. Bu iki safkan küçük ve normal kuponlara yeterlidir.

Geniş kuponlarda ekürilerden 1-EFE ÖZKAN‘a da yer verilerek bu koşu sağlama alınmalıdır.

5.AYAK:

Bu koşuda 1,2,3,4 ve 6 nolu safkanların kazanma şansları bulunmasına rağmen bunlardan üçünü kazanma özürlü oldukları tescillendiği için eliyorum. Benim ilk şansı vereceğim isim 4-GERİLİM‘dir. Son yarışı aradan sonra eksik nefesle olmasına rağmen çok başaralı bulduğum safkan bu kez artan nefesi ve formuyla kazanmaya en yakın gördüğüm isimdir.
Yine iki yarış koşan 1-CONSTANTIN‘in özellikle son yarışını çok beğendim ve bu tayın da aşama kaydettiğini gözlemliyorum. Bu kez daha iyi performans beklediğim safkanın şanısını da yüksek görüyorum.

Riske girmek istemeyenler belirttiğim diğer 3 safkana da yer verebilirler ama benim şablonumda bulunmayacaklar.

6.AYAK:

Sürprize müsait gördüğüm bir diğer koşu olup sıralamam şablondadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder