16 Mart 2012 Cuma

17 Mart Cumartesi ADANA - Orçun Portakaldalı

17 Mart 2012 Cumartesi Adana at yarışı programı için Orçun Portakaldalı altılı ganyan tahmin ve yorumları

 

Cumartesi ADANA tahminlerim yayınlanmıştır.

 

NOT: Son ayakta yarıştan çıkan 2-BEYREKHAN şablondan eksiltilmiş, yerine 7-EFE PAŞA ilave edilmiştir. Saat 13:59

 

ALTILI ŞABLONUM
 

1.Ayak: 2,5,4,3
2.Ayak: 10 / 4,14,1,2
3.Ayak: 11,6,7,2,3,13
4.Ayak: 4 / 3,2
5.Ayak: 1 ( AZARAKS )
6.Ayak:
15,5,13,3,7
 
 
NOT: AZARAKS'a güvenemeyenler yada cazip ikramiye hedeflemek isteyerek TOZAN ve DİLŞARBEY'i tek olarak düşünenler için AZARAKS'ın rakipleri 2-SMERÇ, 5-YENER KAZIM ve 8-JUSTIN TIME'dır.
 
 
1.AYAK

2-EFE ÖZKAN (TUGAYCAN): Her iki safkanında bu yarışta şansının olduğunu düşünmekteyim, eküriler bu yarışa çok formda giriyorlar. Tugaycan'ın mesafe deneyimi var, ekürisi de mesafeyi yadırgamazsa bu koşuyu kazanmaları zor olmaz.


5-KAZANOĞLU: Hafif kiloyla start alıyor, uzun mesafelerde de oldukça başarılı yarışları var. Önde boş kalıp temposunu kurduğu an çok şanslı olacaktır.
 

4-AKINALP ve 3-SEYRANHAN'ı da bu safkanlardan sonra değerlendirelim.

 

 

2.AYAK

Startla birlikte Karadeniz liderliği alacak arkasına Kenanaco takılacaktır. Virajda Kenanaco yapmış olduğu presle hem yarışı süratlendirecek hem de liderliği almaya çalışacaktır.


Her atın dilinden anlayan bir jokeyinin olduğuna inanıyorum. Bazı atlar gerçekten jokey seçiyorlar, bazıları içinse kim olsa fark etmiyor. Benim koşuda favorim ve hatta kazanmaya çok yakın gördüğüm safkan jokey seçen 10-TOZAN'dır.


Tozan hayatının en iyi yarışlarını koştuğu A.Çelik'le start alıyor. Bu atın acayip bir stili var, at viraj dönüldükten sonra rakiplerinin arkasına saklanıp hırslanmayı seviyor, yani kendi kendine fauller yiyip orada burada kapanıp son 200'e kadar el oynatmadan geliyor ve 150 metrede çok güçlü bir sprint atarak rakiplerini atlıyor. Bugün de Kenanaco'nun süratlendirmesini beklediğim bu koşunun 10-TOZAN'ın sonlarda güçlü sprint atmasına yardımcı olacağını düşünüyorum.


Hafta içi aynı ekürinin atı olan Karaüzüm'le hayal kırıklığı yaşayan bu ekürinin TOZAN'la bu hayal kırıklığını ortadan kaldıracağını düşünüyorum ve küçük kuponlara zor koşuda tek arayanlara BANKO öneriyorum.


Geniş kupon yapanlara ise; yaklaşık 45 gündür defalarca çim yarışlarına kayıt olmasına rağmen pistler iptal olunca bir türlü koşamayan ve hep yarıştan çıkan 4-AFFAN, orta mesafeli çim yarışları çok daha başarılı olan 14-UZLUCAKIZI, zor bir at olan, sağa sola yatmalarıyla her an yarış değiştirebilecek bir at olan 1-BESLENEY ve tuhaf at 2-KENANACO rakip önereceğim isimlerdir.

 

 

3.AYAK

11-ÇANAKKALE: Bu taydan bir kaç yarıştır patlama bekliyorum, bugün istediği pisti ve mesafeyi buldu. Aprantisi etkili olabildiği sürece bu grupta ilk şanslıdır. 18 Mart Çanakkale zaferi yaklaşmışken Çanakkale geçilmez deyilebilir.


6-VICTORY: Son iki yarışında beni hayal kırıklığına uğratan bu tay, bir hafta içerisinde sahip ve ahır değiştirdi. Yeni sahiplerinde ata dil dağı takıldı. Sahip değiştiren atların ne kadar başarılı koştukları ortada, mutlaka yazılmalı.


7-KENSINGTON: Son yarışını kumda kazanarak beni şaşırttı. Kumdan çok uzun mesafelerde başarılı olacağını düşündüğüm bu tayın annesi Ultramar gibi sınıf bir safkanla kardeşti .Dolayısıyla mesafe uzadıkça etkili olacaktır ve şansı yüksektir.


Kendileri hakkında yorum yapmasam da kuponumda bulunacak diğer safkanlar sırasıyla 2-STAIRWAY TO HEAVEN, startta kalmazsa hele ki 10 boy kadar oyalanmazsa 3-ACTARGO, son yarışında maiden'den çıkan ve bu grup için fena sayılmayacak bir dereceyle bitiren 13- MIRACLE FELLOW kuponlara yeterlidir.

 

 

4.AYAK

Startla birlikte koşunun liderliğini Fume, Kırmızı Ruj, Dilşarbey almaya çalışacaklar, süratli gitmeye aday bir koşu olarak görünen bu yarışta bu mesafelerin başarılı ismi 4-DİLŞARBEY A.Çelik'le inanılmaz başarılı yarışlar koşuyor. Yine uygun bir grup yakalamış gibi ve bir önceki yarışında 1400 metre kum pistte buradaki bir çok rakibini kolay ve rahat geçti. Son yarışında zaten Azaraks ve Aydemirhan'a yapacak hiç bir şeyi yoktu. Bugün startla birlikte rakiplerinin süratlendireceği yarışta viraj dönülürken onlardan liderliği almasını bekliyor ve küçük kuponlara bu safkanı da BANKO olarak öneriyorum.


Rakip arayanlar, paraya gitmek isteyenler ve
geniş kuponlara önereceğim safkanlarsa; yine Ö.Yıldırım'la start aldığı tüm yarışları başarılı olan, kantarmasını çok sevdiğini düşündüğüm 3-BIG CLOUD ve Azaraks için gelmişken kendisine gelen teklifi kırmayan Halis'in bindiği 2-HAWK ATTACK'tır.

 

 

5.AYAK

Günün en önemli ve bu zor koşusunda startla birlikte Müdür liderliği alacak ve arkasına da hemen şampiyon Azaraks gelecektir.


Adana çiminde koşmuş olduğu bir önceki yarışında Ö.Kaya'nın kötü binişi ve rakipleri 56 iken kendinin 61 kilo olmasından dolayısı siklet farkından sonlarda çok etkilenen 1-AZARAKS; o gün tabelaya dahi girememişti. Sonrasında kum pistte çıktığı yarışını uzak farkla kazanmıştı.

Acaba çimde sorunları mı nüksediyor diye kendi kendime düşünmeye başladım bir iyi bir kötü koştuğunu görünce. Sonrasında baktım ki H.Karataş bu yarış için Adana'ya kadar gelmiş, akşam İstanbul'da binebileceği bir çok attan vazgeçmiş. Yani ata güvenmese gelmezdi diye düşünüyorum. Ancak olurda yarın rapor falan alırsa bu düşüncelerimin de tamamının değişebileceğinin altını çizmek istiyorum. Yarın çim pistte sorunları nüksetmediği sürece bu grubu her zaman bu mesafelerde geçebileceğini düşünüyorum. Arada kötü yarışlar koşsa da altın çamura düşmekle değer yitirmez diyorum ve koştuğu ilk günden bu yana benim büyük hayranlığımı kazanan bu nadide safkan 1-AZARAKS GÜNÜN BANKOSU olarak öneriyorum

 

 

6.AYAK

15-SILENCER: ilk yarışını çim pistte koşan bu safkanın o gün yarış gösterildiğine inanıyorum. Nitekim baba Royal Abjar'ın yavrularının kumda ne denli farklı koştukları ortada, anne Herdem'de kumda Havadis, Harbiye Fatih ve geçtiğimiz senelerde adana pistinde şov yapan Tough Guy gibi çok başarılı yarışlar veriyor. Ben yumuşak elli jokey E.Yavuz'unda bu orijinli atla uyumlu olacağını düşündüğümden ilk şansı veriyorum.


5-ÇiFT OKEY: Kazanma özürlü bu tayı en iyi koştuğu bu mesafede mecbur yazıyoruz.


2-BEYREKHAN: Anne hattı her ne kadar çimci olsa da babadan kaba kuma da gider mi acaba soru işaretlerinde bulunduğum bu atı da kum pistte kapalı kutu olduğu için yazıyorum.


13-MAVİ YILDIZ : F.Şanslı ekürisinin formda olduğu bu dönemde belki ahırdaki form bu atada sıçramıştır diyorum.


3-CLANCY: Annesi Mükerrem Sultan açık yarış atıydı, ara verdikten sonra iki yarış gördü, annesinin kim olduğunu hatırlarsa kazanabilir.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder